از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟

الذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السماوات و الارض ربنا ما خلقت هذا باطلا ...

از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟

الذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السماوات و الارض ربنا ما خلقت هذا باطلا ...

طبقه بندی موضوعی

چرا فکت شیت ایرانی صادر نمی شود؟

پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ق.ظ

دکتر ظریف: (ضمن تایید مطالبه رهبری، که دکتر صالحی بیان نمودند) فکت شیت ایرانی از بیانیه لوزان نیز به زودی تهیه و ارائه خواهد شد و فکت شیت آمریکایی به هیچ وجه قابل قبول نیست./



اخبارهای به دست رسیده تا کنون

...


ردیف

 

تاریخ

مطالب بیان شده

جزئیات

 

13/1

ساعتی قبل از قرائت بیانیه مشترک لوزان، متنی تحت عنوان «خلاصه‌ای از مجموع راه‌حل‌های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک» توسط مذاکره کنندگان ایران، به عنوان محتوای توافق صورت گرفته، در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. این متن، بعدها به عنوان فکت‌شیت تیم ایران از بیانیه لوزان مطرح شد.

 

 

13/1

ایالات متحده آمریکا بلافاصله بعد از مذاکرات، متنی با عنوان «پارامترهای برنامه جامع مشترک اقدام» منتشر کرد، که به شکلی دقیق، شامل موارد جزئی مسائل مختلف مذاکراتی بود.

 

 

14/1

دکتر ظریف: در مذاکراتی که در سوئیس انجام دادیم، به‌لطف خدا و با حمایت رهبر معظم انقلاب و... این امکان برای ما فراهم شد که به مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای رسیدن به توافق جامع دست یابیم./ ان‌شاءالله به‌لطف خدا و با واقع‌بینی طرف مقابل تا تیر ماه سند بر مبنای راه‌حل‌هایی نگارش می‌شود که در روزها و ماه‌های گذشته درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

نشست خبری در فرودگاه مهرآباد

 

14/1

دکتر عراقچی: آمریکایی‌ها در فکت شیت مواردی را که به‌نفع خودشان است برجسته می‌کنند، این کار را در ژنو هم کردند./ در مذاکرات 16 ماه گذشته چیزی که به دست آوردیم مجموعه‌ای است از راه‌حل‌های مختلف درباره موضوعات مورد اختلاف.

گفتگوی ویژِه خبری

 

15/1

ساعت 11:04 صبح، سایت وزارت امور خارجه متن معروف به فکت‌شیت ایران از مذاکرات که پیش از قرائت بیانیه لوزان بین رسانه ها منتشر شد- را بر روی خروجی خود قرار داد؛ اما ساعاتی بعد، در اقدامی عجیب، این متن از سایت وزارت خارجه حذف شد. (خبر شماره 334249 در سایت وزارت خارجه ایران، که در موتور جستجوی گوگل، صفحه ذخیره شده اش موجود است.)

سایت وزارت خارجه

 

16/1

دکتر ظریف: هیچ فکت شیت ایرانی وجود ندارد. چند نفر از دوستان ما یک رشته دستاوردها از مذاکرات را نوشتند.(!)

برنامه نگاه یک

 

17/1

مقام معظم رهبری با تیم مذاکره کننده هسته ای بصورت خصوصی دیدار می کنند.

نقل شده در جلسه غیر علنی مجلس

 

18/1

دکتر صالحی: رهبر معظم انقلاب دیروز به آقای ظریف فرمودند که «آقای ظریف شما هم بروید فکت شیت ایران را در اختیار مردم قرار دهید. کشور ما با کشور آنها (آمریکایی ها) فرق می کند. در کشور ما رابطه ملت و دولت یک رابطه عمیق است. این نظام برآمده از رأی ملت است. شما بروید فکت شیت را به مردم بدهید

جلسه غیر علنی مجلس

 

18/1

دکتر صالحی: ظرف روزهای آینده فکت شیت ایران در مورد بیانیه مشترک ایران و 1+5 توسط وزارت امور خارجه صادر خواهد شد./ (باتوجه به فرمایش رهبری) آقای ظریف هم در حال تهیه فکت شیت هستند که در این فکت شیت خیلی از حقایق روشن می شود.»

جلسه غیرعلنی مجلس

 

18/1

دکتر ظریف: (ضمن تایید مطالبه رهبری، که دکتر صالحی بیان نمودند) فکت شیت ایرانی از بیانیه لوزان نیز به زودی تهیه و ارائه خواهد شد و فکت شیت آمریکایی به هیچ وجه قابل قبول نیست./

آدم بخواهد راست بگوید سخت است ولی دروغ گفتن راحت است. ما نخواستیم به مردممان دروغ بگوییم. ما دستاوردهایمان را اعلام کردیم اما آنها آنچه اعلام کرده اند بیان خلاف واقع از دست آوردهایشان است. من اگر بخواهم فکت شیتی بدهم باید «فکت» (حقیقت) باشد. من نمی توانم به مردم دروغ بگویم و داریم روی فکت شیت کار می کنیم. فکت شیت آمریکایی ها هیچ چیزی نیست؛ فقط یک گزارش تبلیغاتی است

جلسه غیرعلنی مجلس

 

19/1

دکتر صالحی: سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه فکت شیت ایران را تهیه کرده اند و هم اکنون در دست وزیر امور خارجه است و در صورت صلاحدید منتشر می شود.

خبرگزاری صداوسیما

 

20/1

مقام معظم رهبری: من به خود مسئولین هم این را گفته‌ام - همین چند روز - مسئولین باید بیایند مردم را و به خصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است...

در دیدار عمومی با مداحان کشور

 

20/1

دکتر عراقچی: روایت ما از بیانیه مشترک اخیر همانی است که در رسانه‌ها توسط دکتر ظریف گفته شد./ لزومی ندارد که به فکت‌شیت اهمیتی داده شود.

در حاشیه سالگرد روز فناوری هسته ای

 

20/1

دکتر صالحی: سازمان انرژی اتمی ایران با کمک وزارت امور خارجه فکت شیتی را تنظیمی کرده است و در اختیار وزیر امور خارجه کشورمان قرار داده است که  در صورت صلاح دید منتشر خواهد شد.

گفتگوی ویژه خبری شبکه دو

 

20/1

دکتر عراقچی: فکت شیت که آمریکایی‌ها منتشر کردند روایت آنها از توافقاتی است که در دور اخیر مذاکرات حاصل شد. کاملاً معمول است که بعد از هر مذاکرات و واقعه سیاسی، طرفین روایت خود را برای مستمعین می‌گویند. هر کس از زاویه خود می گوید چه اتفاقی افتاده و قرار است بیفتد و طبیعی است هر طرف قسمت‌هایی را که مطلوبش است برجسته‌تر بیان می‌کند./ آمریکایی‌ها این کار را به‌صورت مکتوب کردند و از قبل هم مقداری از آن را آماده کرده بودند. روایت ما که یک روایت واقعی است در صحبت‌های مفصل دکتر ظریف بیان شد. من نیز بیان کردم. ما فعلاً بنای ارائه مکتوب آن را نداریم./

(درباره رهنمودهای مقام معظم رهبری و اینکه جزییات باید در اختیار مردم قرار گیرد) رهنمودهای ایشان همواره ملاک نظر ما بوده است. همه جزییات را در اختیار مردم و صاحب‌نظران قرار خواهیم داد. از نظر ما هیچ چیز محرمانه‌ای برای مردم وجود ندارد.

گفت و گو با شبکه خبر

 

22/1

سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای ایران: اطلاعات منتشر شده توسط کاخ سفید در مورد جزئیات توافق لوزان صحیح می باشد.

مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس

 

23/1

جان کری: دیروز روس ها نیز در قالب یک بیانیه گفتند که فکت شیت و یا حقایقی که توسط ایالات متحده آمریکا بیان شد اطلاعات قابل اتکا و صحیحی می باشد.

مصاحبه با خبرگزاری ABC

 

23/1

دکتر صالحی: همین سخنانی که بنده و آقای ظریف و عراقچی ایراد کرده‌ایم همه اینها فکت شیت (شرح ماجرا) است. اکنون نه اینکه ما فکت شیتی نداشته باشیم، داریم، اما مسئولیت این امر به‌عهده مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران است که دکتر ظریف است و می‌تواند با دکتر روحانی اگر صلاح دانستند منتشر کنند./ آمریکایی‌ها هم فکت شیتشان همین صحبت‌هایی است که ما کردیم، ولی مواردی را نادرست، مبهم و سؤال برانگیز بیان می‌کنند. اما اساسش همان‌هایی بوده که بحث شده و درباره نطنز، فردو، اراک، تحریم‌ها و دسترسی‌ها و بازرسی‌ها بوده است، اساسش همین است.

مصاحبه با العالم

 

24/1

بعیدی نژاد: اگر احساس بشود انتشار فکت شیت ایرانی ممکن است یک حواشی ایجاد کند که نامناسب باشد این تصمیم در سطح عالی مقامات اتخاذ می شود.

مصاحبه با خبرنگاران

 

25/1

213 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با امضای بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه خواستند که فکت‌شیت ایرانی از بیانیه لوزان را برای تبیین بهتر مواضع جمهوری اسلامی ایران منتشر کنند.

 

 

25/1

نوبخت، سخنگوی دولت: فکت‌شیت ما همانی است که اعضای تیم هسته‌ای‌مان اعلام کرده‌اند و اگر نیاز باشد به‌صورت مکتوب نیز منتشر خواهد شد.

نشست هفتگی سخنگوی دولت

 

25/1

دکتر ظریف: رهبری گفتند همانطور که آمریکایی‌ها فکت شیت منتشر کردند، شما هم دیدگاهایتان را بگویید، ما در گفتگوهایی این موارد را مطرح کردیم وتدوین مکتوب خلاصه ای از آن را هم در دستور کار قرار دادیم. ان شاء الله طبق صلاحدیدی که مقامات عالی نظام ببینند و با توجه به وضعیت مذاکرات حتما منویات مقام معظم رهبری را اجرا خواهیم کرد.

مصاحبه با مهر

 

25/1

بعیدی نژاد، رئیس هیأت کارشناسی تیم مذاکره کننده: (با اشاره به انتشار بیانیه 213 نماینده به منظور انتشار فکت شیت ایرانی) ما کاملاً این اشتیاق نمایندگان را برای انتشار فکت شیت درک می‌کنیم./ این موضوع از نظر فنی و از نظر تهیه متن‌ها با هیچ مشکلی مواجه نیست و فقط نیازمند تصمیم در سطح عالی کشور است.

بعد از جلسه خصوصی با 40 نفر از حقوقدانان

 

25/1

دکتر ولایتی: انتشار فکت‌شیت تنها باعث جلب افکار عمومی می‌شود؛ ولی از آنجایی که در بیانیه لوزان هیچ تعهدی متوجه ایران نیست، به نظر می‌رسد که انتشار فکت‌شیت تنها مخل مذاکرات 1+5 است.

مصاحبه با خبرنگاران

 

25/1

دکتر ولایتی: معتقدم با عنایت به انتشار فکت ‌شیت از سوی آمریکایی‌ها باید از سوی ایران به همان شکل پاسخ داده شود، و به اکاذیب و مطالب غیرواقع آنان پاسخ لازم داده شود.

مصاحبه با فارس

 

25/1

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا در جلسه رأی‌گیری درباره طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای: رفع تحریم های ضد ایرانی بدون ارائه تمامی جزئیات توافق هسته ای(به کنگره) ممکن نیست.

خبرگزاری فارس

 

26/1

دکتر روحانی: همه قسمت‌های مذاکره را ‌به‌دلیل اینکه هنوز به پایان کار نرسیده‌ایم، نمی‌‌توان بیان کرد./

 

درجمع برگزیدگان استان گیلان‌

 

26/1

دکتر ظریف: رئیس مجلس شورای اسلامی از تمامی جزییات مذاکرات اطلاع دارد و تیم مذاکره کننده نیز از همفکری و راهنمایی‌های وی استفاده می‌کند و قدردان حمایت‌های وی از مذاکره کنندگان است.

گفتگو با ایرنا

 

28/1

دکتر ظریف: توافقی نشده که فکت شیت آن را منتشر کنیم.

مصاحبه با قدس آنلاین

 

29/1

۴۸۵۰ نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار انتشار جزئیات مذاکرات لوزان شدند.

فارس نیوز

 

29/1

دکتر ظریف: اگر نیازی به انتشار یک فکت شیت باشد، ما فکت شیتی منتشر می‌کنیم، اما فکر می‌کنم مردم ایران اکنون اطلاعات بیشتری از حقایق دارند.

مصاحبه با یورو نیوز

 

31/1

جهانگیری، معاون اول دولت: این دولت مصمم است هیچ‌یک از دستورات مقام معظم رهبری بر زمین نماند و همه دستورات ایشان باید اجرایی گردد.

پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری

 

31/1

سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای: فکت‌شیت طرف آمریکایی صحیح بوده و ایرادی در آن دیده نمی‌شود./ موضوعات مورد اشاره آمریکایی ها بر اساس درک آنها از توافق لوزان بوده و تحریفی در آن ایجاد نشده است؛ اما مسائلی که قرار است در جرایان مذاکرات درباره آنها توافق حاصل شود را دربرنمی گیرد، مانند زمان بندی، ملاک ها و عوامل لغو تحریمها.

خبرگزاری تسنیم

 

31/1

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی: کاری تمام نشده که هریک از طرفین بخواهد فکت‌شیتی صادر کند./ آنها از بعضی موضوعاتی که توافق شده آن هم براساس نظر خودشان فکت‌شیتی اعلام کرده‌اند./ منظور غرب از انتشار این فکت‌شیت آن بود که عنوان کنند در مورد موارد مطرح شده به نتیجه رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

31/1

دکتر عراقچی: آنچه اکنون داریم به‌عنوان بیانیه مطبوعاتی لوزان مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها است. این راه‌حل‌ها شاخص‌های ما در رسیدن به یک توافق است./ ما در همه موضوعات مورد مذاکره به مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها رسیده‌ایم که باید آنها را با جزئیات مکتوب کنیم.

همایش مذاکرات هسته ای ...

 

31/1

دکتر ظریف: ما به همراه پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان به راه حل هایی رسیدیم که می تواند هرگونه شک و تردید را درباره ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد و هم زمان تحریم های بین المللی برعلیه ایران را لغو نماید.

یادداشت وزیر امور خارجه در نیویورک تایمز

 

2/2

۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب حمایت و بر رعایت خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند.

فارس نیوز

 

4/2

دکتر عراقچی: موضع ما کاملاً مشخص است، توافقاتی که در ادوار گذشته به دست آمده و در جلسه لوزان در قالب یک بیانیه مشترک منتشر شده کاملاً روشن است.

در گفت و گو با صدا و سیما

 

5/2

دکتر صالحی: ما در لوزان به مفاهیم مشترکی درباره مباحث اصلی رسیده بودیم./ طرف‌های مذاکره کننده از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا شرایط خود را در مذاکره قوی‌تر کنند. ابزار رسانه و افکار عمومی از جمله ابزارهایی است که از آن استفاده می‌کنند./ آقای ظریف تمام جزییات را گفتند و خودش معادل 10 فکت شیت است و چیزی نبود که مطرح نشده باشد./ حتماً دلیل موجهی داشته که مسئولان کشور فکر کردند انتشار فکت شیت ایرانی ضرورتی ندارد./

الآن مذاکرات شروع شده و وارد جزییات شدیم و صدور فکت شیت دیگر لزومی ندارد.

برنامه نگاه یک

 

 

 

۹۴/۰۲/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی